dinsdag 28 oktober 2014

wandeling met een hond

Gistermiddag en vanmiddag heb ik met een oppashond gewandeld.
Na bijna 1 jaar wachten is het eindelijk gelukt: ik ben via de website Oopoeh een oppas geworden voor een hond. Olivia is een ruwharige teckel, een teefje van 13 jaar oud. Haar bazin heeft sinds vorige week een baan en gaat op oproepbasis werken.
Gistermiddag was ze op proef bij mij en toen ben ik al met haar gaan wandelen, bijna 20 minuten. Vanmiddag was ze weer bij mij en ben ik wat langer met haar gaan wandelen, iets meer dan een half uur. Ze loopt niet al te snel en wat ook mee speelt is dat ze mijn woonomgeving niet kent en daarom bleef ze een paar keer wat langer stil staan om te snuffelen.
Het is een kwestie van uitproberen hoe ver deze 'oude dame' kan en wil lopen. Ze is natuurlijk al op leeftijd en ik ken haar karakter (nog) niet. Het was in ieder geval leuk om weer met een hond te lopen, het voelde erg vertrouwd.



Geen opmerkingen: