dinsdag 21 oktober 2014

Herfststorm

Voor vandaag en morgenvroeg was er storm voorspeld, dus veel regen en harde wind en het zou een stuk kouder worden. Vanochtend lukte het mij niet om een korte wandeling te maken en daarom ging ik eind van de middag nog even naar buiten. Ik had mezelf goed ingepakt tegen de koude wind en ik had een lange regenjas aan. De buienradar gaf wel enige tijd een droge periode aan maar blijkbaar had ik al weer iets te lang gewacht want al vrij snel voelde ik de eerste druppels al. Gelukkig was het maar licht gespetter en kon ik mijn wandeling gewoon afmaken.
Toen ik weer op de terugweg was, ging het wel harder regenen. Inmiddels liep ik gunstig ten opzichte van de wind en de regen, die sloeg tegen de achterkant van mijn regenjas aan. Kort daarna scheen de zon weer en zag ik een mooie regenboog verschijnen. Omdat ik toch nog wel van de zon wilde genieten, ben ik bij mijn huis verder doorgelopen. Zo lang mogelijk in de zon lopen, dat wilde ik. En zo kwam ik toch nog op de dijk terecht en liep ik rondom de kerk. In de draai van dat voetpad zag ik in de verte al weer een nieuwe donkere lucht aankomen. Ben toen maar in hoog tempo terug naar huis gelopen.
Het was nog droog toen ik mijn voordeur open deed en ik was blij dat het me gelukt was om bijna een half uur te wandelen. Dat is goed voor mijn pijnlijke spieren.

Geen opmerkingen: