dinsdag 9 september 2014

Rozendaalse veld

Gistermiddag had ik een afspraak in Arnhem en ik ben daarna gaan wandelen op het Rozendaalse veld, in Rozendaal. Het was schitterend weer, volop zonneschijn en een aangename temperatuur.
Het was prettig om hier weer terug te zijn, alleen wel wennen om juist hier zonder hond te wandelen. Dit is de hondenuitlaatplek voor veel hondenbezitters omdat de honden hier los mogen lopen.
Net zoals eergisteren in Drenthe, stond de hei hier ook in bloei.

Ik ben begonnen in de gebieden waar bomen en struiken staan vanwege mijn speurtocht naar paddenstoelen. In de omgeving in Arnhem waar ik moest zijn, had ik ook al een paar vliegenzwammen gezien. Hier op de hei zag ik er ook een staan, langs het wandelpad. 

Tijdens mijn wandeling raakte ik op een gegeven moment de weg kwijt; ik kwam uit op een fietspad dat ik niet kende. Nadat ik er een tijdje opgelopen had, besloot ik om door het struikgewas heen te lopen en weer naar de linkerkant te gaan. Doordat ik in de verte wat lichtere achtergrond zag, vermoedde ik dat het de open ruimte zou zijn van het heideveld en ik was hier ook vandaan gekomen. Gelukkig was dit ook zo en ik kwam uit aan de scheidingsrand van het bos en de heide.

In totaal ben ik 2 uur in dit gebied geweest en ik heb behoorlijk wat tijd besteed aan het experimenteren in het gebruik van mijn nieuwe fotocamera. Tot nu toe had ik alleen maar de makkelijkste knop gebruikt, namelijk 'automatisch'. Tijdens het fotograferen van paddenstoelen heb ik een aantal andere standen uitgeprobeerd, zonder te weten waar al de letters voor staan. (trial and error) Gisteravond, toen ik de foto`s op de computer zette, kwamen er wel weer mooie foto`s tevoorschijn.














Voor degene die niet weten wat voor hond ik had:
Benni een Jack Russell. (overleden in november 2013, 14 jaar oud)


Geen opmerkingen: