dinsdag 2 september 2014

Boswandeling

Vanmiddag een wandeling gemaakt in het Bergherbos in Beek.
Ik ben weer de blauwe route gaan lopen; deze is 4 km lang. Mijn voornemen was om de blauwe pijltjes beter in de gaten te houden. De vorige keer (een paar maanden geleden) ging het fout en raakte ik de route kwijt omdat ik te druk bezig was met het fotograferen van paddenstoelen.
Ik kan nu melden dat het me gelukt is om de wandelroute helemaal te volgen zonder fout te lopen. 

Tijdens de wandeling heb ik veel paddenstoelen op de foto gezet heb. (86 bleven er over nadat ik de slechte er tussen uitgehaald had) De paddenstoelen waren er in vele kleuren en maten, op een gegeven ogenblik rook ik een stinkzwam. Na even wat rondkijken, vond ik hem achter een boomstam. Verderop rook ik er nog een aantal keren een en de laatste die ik tegenkwam zag zwart van de vliegen. Helaas vlogen de vliegen weg toen ik ze op de foto wilde zetten. Na korte tijd kwamen er wel weer een aantal terug en heb ik het toch kunnen fotograferen.
Het kostte me behoorlijk veel tijd: ik deed 2½ uur over 4 km. En ik vrees dat ik morgen mijn bovenbenen wel zal voelen door het vele bukken en op de hurken zitten.











Geen opmerkingen: