maandag 1 september 2014

Fietstocht van Den Haag naar Wassenaar

Omdat er nog 2 NS-treintickets opgemaakt moesten worden vóór 1 september besloten Ibo en ik naar Den Haag te gaan. Via de website planjeroute had ik een fietstocht uitgestippeld van 32 km, door het natuurgebied Meijndel naar Wassenaar.
De weersvoorspelling was matig, zonnige perioden en een kans op regen. De temperatuur was prima, 19 graden.
In Den Haag aangekomen, gingen we eerst naar het Omniversum om de film South Pacific te zien. Hierna begonnen we aan onze fietsroute, deze ging via de ambassadebuurten van o.a. Nigeria en Denemarken richting Scheveningen. Ik zag een behoorlijk aantal afwijkende autonummerborden met de letters 'CD'.
De fietsroute ging grotendeels rondom het natuurgebied Meijendel. Toen we door een bosgebied reden, zag ik al snel de eerste paddenstoelen en ik heb veel verschillende soorten gefotografeerd.
Het was wel jammer dat de fietsroute niet langs de zee ging, zoals ik verwacht had.

Halverwege de route kregen we al een regenbui over ons heen en na een korte droge periode volgde de 2e bui al. Toen besloten we om op zoek te gaan naar een pannenkoekenrestaurant om zo de regenbuien te ontlopen. Helaas regende het nog steeds toen we de pannenkoeken op hadden. Met de regenkleding weer aan vertrokken we toch maar.

Nadat we Wassenaar achter ons hadden gelaten, gingen we via landgoed Clingendael door naar het Haagse Bos. Via dit bos kwamen we langs het paleis van Prinses Beatrix. Sinds enkele maanden woont zij hier niet meer. Zij is verhuisd naar kasteel Drakensteyn dicht bij Lage Vuursche.
In Wassenaar waren Ibo en ik wel bezig geweest met de gedachte: 'misschien komen we langs de woning van Koning Willem Alexander en Koningin Maxima'. Dit was niet zo.

Bij de invallende avondschemering in het Haagse Bos heb ik nog verschillende paddenstoelen gefotografeerd. 
Tegen 19.30 uur waren we weer terug bij het NS-station Den Haag en had ik 42 km op de fietsteller staan. Het gebeurd geregeld dat we extra kilometers rijden door de verkeerde kant op te gaan.
Inmiddels hebben we wel een goede fietsconditie gekregen en is het niet zo erg als de fietstochten wat langer worden.

Geen opmerkingen: