maandag 19 mei 2014

Zonnige wandelingen

De afgelopen week weer heerlijk kunnen wandelen met de zon erbij.
Dit had als resultaat dat er meer insecten te zien zijn. 
In de ochtend van woensdag 12 mei viel mijn oog op een aantal bijen en liefheersbeestjes, in de wilde bloemenbegroeing langs de dijk.
Bij de avondwandeling had ik nog een slak op de foto gezet; deze bleef ook netjes op zijn plek zitten. Het mooie was dat ik niet alleen het slakkenhuis zag maar ook de slak zelf. Hij zat buitenshuis op een blad.
Ik heb geprobeerd om er foto`s van te maken. Toen ik thuis de foto`s op de computer bekeek, zag ik dat de bijenfoto`s niet goed waren. De bijen wilde niet stil blijven zitten en dat was op mijn foto`s te zien. De liefheersbeestjes die zaten gelukkig wel stil en deze foto is wel mooi geworden. Ik heb hem nog wat extra bewerkt met Picasa.
Deze foto zal ik helemaal onderaan plaatsen.

Gisteren, aan het eind van de middag ging ik weer onderaan de dijk wandelen. In de grotere waterplas zag ik dat de waterhoentjes jongen hadden. Ik zag 3 paartjes met 3 tot 6 jonkies; toch waren deze jonkies al zeker wel 2 weken oud. Maar ja, het was vorige week ook zo`n slecht weer dat ik niet veel ben gaan wandelen. En dan al helemaal niet onderaan de dijk bij de modderige waterkant. Nu nog wachten op de eenden met jongen.
Verderop ging ik bij een kleine waterpoel op een bankje zitten. Toen ik bijna bij de bank was, hoorde en zag ik een heleboel kikkers het water inspringen. Er waren een heleboel kleintjes te zien. Ik ben een tijdje blijven kijken en toen zag ik ze voorzichtig weer terug de kant opgaan. Hier ook weer een poging gedaan om ze goed op de foto te zetten. 








Geen opmerkingen: