zondag 11 mei 2014

Wind en regen

Sinds vorige week zaterdag had ik niet meer gewandeld. De reden hiervan is dat ik maandag 5 mei tuinwerkzaamheden had gedaan en hierdoor vreselijk veel spierpijn in mijn bovenbenen had gekregen.
De rest van de week heb ik nog wel een aantal keren gefietst om toch een beetje in beweging te blijven.
Sinds dinsdag 6 mei is het weer behoorlijk omgeslagen naar 'groeizaam weer'. Helaas is het steeds kouder geworden en lijkt het sinds afgelopen vrijdag meer op 'herfstweer'.

Vanochtend besloot ik om in ieder geval weer een kleine wandeling te gaan maken, hopelijk een droge ronde. De weersvoorspelling voor vandaag is net al zo slecht als gisteren. De zon scheen nog wel toen ik mijn woning verliet. Ik liep richting de dijk en ik merkte dat er erg veel wind stond. Het werd een rondje van 25 minuten, maar helemaal droog bleef het niet. Ik merkte dat ik nog steeds de spierpijn in mijn bovenbenen kon voelen.
Vanmiddag ben ik er weer uitgegaan en ben ik de andere kant opgelopen. Ook deze ronde bleef het niet helemaal droog.
Ik ben door het plantsoen heen gewandeld en ik passeer dan een stuk landbouwgrond waar langzaam iets op komt te staan. Een tijd geleden zag ik dat de boer de grond aan het bewerken was en ik zag al gauw de eerste groene sprieten tevoorschijn komen. De vraag was toen: wat zal dit gaan worden?





Geen opmerkingen: