vrijdag 23 mei 2014

Dagelijkse wandeling

Ondanks mijn voornemen om elke dag een kleine wandeling maken, lukt het niet. Dan is het toch prettiger als ik een hond zou hebben.
De laatste weken mis ik behoorlijk erg de hond als gezelschapdier. Ik ben op internet aan het kijken of ik een nieuwe hond kan vinden. Met een hond kom ik tenminste iedere dag meerdere keren buiten en zal ik zeker 2x per dag een langere wandeling maken.
Buiten komen doe ik wel, als ik niet wandel dan zit ik in ieder geval op de fiets. Soms recreatieve rondritten en anders wel omdat ik boodschappen moet doen of andere verplichtingen heb die ik vaak met de fiets doe. Ik ben iemand die de auto alleen maar gebruik als het regent. Dankzij mijn tuin kom ik bij droog, zonnig en aangenaam weer wel buiten, mede om tuinwerkzaamheden uit te voeren.
Helaas levert dit werk me altijd erg veel (spier)pijn en moeheid op en dat zorgt ervoor dat ik dan de dagelijkse wandeling oversla.

Vanochtend de 1e rondwandeling van deze week gemaakt en ik zag de er koeien stonden te grazen op het schuine gedeelte van de dijk. Ze hadden er moeite mee om goed te blijven staan; dit zag ik toen een aantal koeien wat stappen opzij zetten.
Toen ik op de dijk liep hoorde ik een haan kraaien. Dit beest zag ik staan bij een woning die onderaan de dijk staat. Het grappige was dat hij bovenin een boomhut stond.  Hoe hij daar gekomen is? Ik kon niet zien wat voor een soort trap bij die boomhut staat.

Geen opmerkingen: