maandag 2 februari 2015

Vroege krokussen

Gistermiddag ging ik weer een eindje wandelen. Het was de hele middag droog maar net op het moment dat ik, tegen 16.00 uur naar buiten ging, werd de lucht helemaal grauwgrijs.
De wandeling ging richting de kerk en er omheen. Toen ik op dit pad liep zag ik een grote zwerm dansende muggen. Ik heb geprobeerd om ze zichtbaar op de foto te zetten. Op het moment dat ik aan het fotograferen was, begon het te miezeren en de lucht zag behoorlijk donker. Ik liep er even doorheen en besloot om weer naar huis terug te lopen. Echter toen ik net van de dijk af wilde gaan, werd het alweer droog. Dus ik ben verder doorgelopen over de dijk en vervolgens de Gelderse Waard in gelopen. In de bocht waar het bankje staat, heb ik even stil gestaan en toen zag ik de lucht in de verte al weer erg donker worden. Daarom besloot ik weer terug te gaan naar huis.
Bijna thuis gekomen, zag ik in het gras van het plantsoen een groepje lila kleurige krokussen staan. Ze bloeiden nog niet maar de knoppen zijn er al wel. Dit is wel erg vroeg in het jaar, op 1 februari.
Deze bloemen heb ik ook op de foto gezet. 
Al met al ben ik 50 minuten onderweg geweest.

Als je goed kijkt dan zie je hieronder de dansende muggen.



De krokussen



Geen opmerkingen: