zaterdag 14 februari 2015

Voorjaarsgevoel

Dit hele weekend is zonnig en aangenaam weer voorspeld. De temperatuur kan in het zuiden van Nederland zelfs oplopen naar 10 graden. 
Vandaag scheen de zon regelmatig en er stond een matige noordoosten wind. Ik kon vandaag dus mijn dunne winterjas weer aandoen.
Rond het middaguur ben ik een half uurtje gaan wandelen en voor het eerst dit jaar ben ik over het wandelpad onderlangs de dijk gaan lopen. De modder was nog wel zacht maar niet zo erg dat je erin wegzakte. De zolen en de randen van mijn laarzen waren na afloop behoorlijk vies maar ik kon de modder er makkelijk van afvegen, in het gras.
Toen ik op het processiepad rond de kerk liep, zag en hoorde ik een zeer grote groep ganzen. Ze vlogen net op en het geheel splitste zich in 2 groepen. De ene groep vloog in een cirkel linksom en de andere groep maakte een cirkel rechtsom en daarna sloot alles weer aan tot één geheel. Mooi om te zien.

Vanmiddag ben ik op de fiets gestapt en via de Pannerdense waard richting Groessen gefietst. En vervolgens weer terug gegaan langs de Jezuieten waay. Bij deze waterplassen zag ik behalve veel ganzen ook weer de 2 ooievaars in een weiland staan, waarschijnlijk dezelfde 2 die ik vorige week zondag ook had gezien. Tevens zag ik een paar witte en een paar grijze reigers.
Op het laatste stuk langs de Jezuieten waay, had ik de wind schuin voor me. Gelukkig hoefde ik niet extra zwaar te trappen om vooruit te komen. Na 1 uur fietsen (15 km) was ik weer thuis.

Geen opmerkingen: