woensdag 20 april 2016

Wandelen met Boris op 17 april

Ik maak er maar even 2 aparte verhalen van omdat het anders zo`n lang verslag wordt. Deze dag heb ik 2 keer een lange wandeling gemaakt van bijna 1 uur. De zon scheen en het was goed wandelweer.

Ik ging in de ochtend rechtstreeks naar de dijk toe en ik was nog maar net halverwege de straat toen Boris stil bleef staan. Hij hoorde iets, ik keek om maar zag niets. Even later kwam er een rijtuigje met een zwart paard ervoor, uit de zijstraat waar ik net vandaan kwam. We bleven stil staan zodat ik Boris in ieder geval goed vast kon houden, voor het geval hij naar het paard toe zou willen gaan. Tijdens het passeren van het rijtuigje, bleef Boris netjes stil staan maar het paard was ons amper voorbij toen hij mij naar de andere kant van de weg trok. Hij wilde de paardengeur nog eens goed ruiken.
Even later liepen we de dijk op en ik zag dat het paard en het rijtuig rechts afsloeg. Dat kwam mooi uit: ik had in gedachten om links af te gaan en richting Babberich te gaan lopen. Op de dijk zag ik veel wandelaars lopen en ik kwam er al snel achter dat er vanuit Zevenaar een georganiseerde wandeltocht opgezet was. Dus Boris en ik liepen tussen de vele wandelaars in en dat ging goed.
Waar de dijk eindigt ging mijn route links af terwijl de wandelaars rechtdoor liepen. Precies op de hoek waar ik links af ga, is een weiland waar 2 ezels in staan. Boris en ik bleven stilstaan om naar ze te kijken. Een van de ezels kwam naar het hek toe lopen en Boris schrok daar nogal van..... de held.
Mijn wandeling ging vervolgens richting de molen De Hoop en langs de spoorbaan. (Betuwelijn naar Duitsland) Nog voordat ik hier was, kwam ik de wandelaars al weer tegen en liepen we weer tussen de mensen in. Op een gegeven moment kon ik de weg oversteken om naar mijn huis terug te lopen.
De ochtendwandeling zat erop en het was inmiddels tijd om aan de koffie te gaan.

`S middags ben ik weer richting het Breulymeer gelopen maar ben op de splitsing van de weg rechts af gegaan. Deze weg gaat naar de Panoven, hier kunnen mensen terecht voor o.a. Bed & Breakfast en fietsers en wandelaars kunnen hier iets drinken. Het terras buiten was behoorlijk vol, mede doordat de wandeltocht hier ook langs liep.
Eenmaal voorbij de Panoven splitst de weg en ik ben links af gegaan. Deze weg gaat met een ruime boog ook naar de dijk toe; ik ben de dijk overgestoken en aan de andere kant weer naar beneden gelopen. Ik had besloten om over het wandelpad van de Rijnstrangen te wandelen. In het begin liep Boris weer te trekken dat hij naar het water wilde, maar dat liet ik niet gebeuren. Hij accepteerde het en liep netjes mee aan de riem; hij had onderweg genoeg afleiding met al die onbekende geuren.
Aan het eind van het pad, onderaan de kerk, zijn we weer de dijk opgelopen en ben ik terug naar huis gegaan. Ik zag de lucht al langere tijd steeds donkerder worden en ik wilde droog thuis komen.
Dit is gelukt en amper een kwartier later brak de regenbui los.


Geen opmerkingen: