woensdag 11 maart 2015

Rozendaals veld

Gisteren was het wederom zonnig en aangenaam voorjaarsweer en ben ik samen met Mike gaan wandelen in Rozendaal.
Het gaf mij een prettig gevoel om dit bekende gebied weer terug te zien. Ik was er al lange tijd niet meer geweest, sinds het najaar van 2013.
De natuur zag er nog wel verdord en winters uit maar dat zal niet lang meer duren. 
We kwamen veel mensen tegen die met hun hond(en) aan het wandelen waren. Dit gebied is tevens een gebied waar de honden los mogen lopen.
Onderweg zagen Mike en ik dat er heel wat dennenbomen waren om - of afgezaagd waren. Het waren Amerikaanse dennenbomen, een soort die nogal veel aanwezig is in dit heidegebied. Ze verdringen alle andere bomen. De mensen van de werkgroep die hier mee bezig waren, zagen we ook. Men was bezig om alle afgezaagde takken te verplaatsen / op te ruimen.
Mike en ik zijn tot aan de rand van het zandgebied gelopen en vervolgens naar links, richting een hoger gelegen zandbult gelopen. Vanaf hier kan je goed over het hele terrein kijken.
Daarna zijn we weer terug gelopen naar de auto.

Hieronder enkele foto`s die ik in 2012 heb gemaakt op het Rozendaalse veld







Geen opmerkingen: