vrijdag 13 maart 2015

Helder water

Het is al weer een tijdje droog weer en langzaam zakt het grondwaterpeil. Ik ben inmiddels al weer 2 keer helemaal over het wandelpad gelopen dat onderaan de dijk ligt. Het is nog wel erg modderig maar doordat het al een tijdje niet meer hard en / of langdurig heeft geregend, kon ik wel goed over het pad lopen.
De mensen van de groep 'Natuurvrienden' zijn hier nog steeds bezig om bomen te kappen en struiken terug te snoeien. Hierdoor zie ik nu nieuwe 'doorkijkjes'. Het viel me o.a. op dat er aan enkele omgevallen bomen of die bijna zijn omgevallen, er door een bever aan geknaagd was. Vorig jaar was dit ook zo, alleen na verloop van tijd gebeurde er niets meer. Dus de bever is nu blijkbaar weer terug.
In de 3e waterplas (bijna achteraan dit wandelpad) zag ik dat het water ontzettend helder is. Doordat ik er zo goed in kon kijken, zag ik dat ook in het water veel nieuwe groei ontstaat; de lente is hier ook zichtbaar. Ik heb een paar foto`s gemaakt, zie hieronder. 






Eergisteren, aan het eind van de middag, zag ik dat het echtpaar zwanen ook weer in de 2e waterplas rondzwemt.

Geen opmerkingen: