zaterdag 27 december 2014

Kerstwandelingen

We hebben met de Kerstdagen 2 dagen de zon gezien, het was droog, de temperatuur was ongeveer 5-7 graden en er stond niet al te veel wind. Op beide Kerstdagen ben ik buiten geweest; het zijn 2 heerlijke zonnige wandelingen geworden.





Op 1e Kerstdag ben ik in Doesburg, samen met mijn moeder en zusje aan de wandel geweest. In de middag gingen we door het park heen. De ingang ligt aan de Meipoort en aan de andere kant, waar we weer het park uitgelopen zijn, heet de straat Lindewal. We zijn vervolgens naar de IJsselkade gelopen en langs het water gelopen. Dit hebben we in een rustig tempo gedaan en halverwege hebben we een theepauze genomen, bij de Brasserie aan de IJsselkade. Mijn moeder loopt door haar ouderdom niet al te snel meer en mijn zusje loopt sinds de afgelopen week weer zonder krukken. In september 2014 had zij haar rechter enkel gebroken. 
Na de theepauze zijn we door het centrum van Doesburg terug gelopen naar moeders huis. Al met al zijn we 1½ uur buitenshuis geweest.


De IJsselkade in Doesburg





Op 2e Kerstdag ben ik rond de klok van 13.00 uur al naar buiten gegaan om te wandelen. Dit omdat ik zag dat de zon steeds zwakker ging schijnen. Het had sinds gisteravond behoorlijk gevroren en de temperatuur was lager dan gisteren. 
Mijn wandeling begon erg rustig qua geluiden maar langzamerhand kreeg ik steeds meer geluiden te horen. Het begon met een langdurige luide sirene van een ambulance en het geluid stopte pas toen het vlak bij was. Ik liep toen ter hoogte van de toegangsweg naar het Breulymeer. 
Voor de verandering liep ik over het pad dat direct aan het water ligt. Vervolgens werd ik geconfronteerd met tal van andere geluiden zoals: kinderstemmen, mensen die met hun honden bezig waren, fluitende vogels, geluiden van eenden en waterhoentjes die in het Breulymeer zwommen en toen ik later boven op de dijk liep, hoorde ik de ganzengeluiden en enkele passerende auto`s.
Er waren behoorlijk veel mensen buiten om te wandelen of te fietsen. Na 40 minuten was ik weer thuis.



Geen opmerkingen: